Phone (+381 18) 530 541, 533 036, 276 530

Publications / Flyers

Flyer o katarakti.

Share on Social Networks

Use permanent link to share in social media

Share with a friend

Please login to send this document by email!

Embed in your website

Select page to start with

Post comment with email address (confirmation of email is required in order to publish comment on website) or please login to post comment

1.

8.

2. Šta je katarakta? Katarakta predstavlja zamućenje sočiva koje dovodi do pada vidne oštrine. Vid postaje nejasan i postepeno dolazi do potpunog slepila. Katarakta se može javiti u bilo kom periodu života, ali se najčešće javlja kod starijih ljudi usled poremećaja metabolizma sočiva. Kod mladjih osoba je posledica povrede, upotrebe lekova ili pak posledica opštih ili očnih oboljenja. Stepen i model zamućenja unutar sočiva mogu da variraju. Ako zamućenje nije blizu centra sočiva, možda nećete ni biti svesni da je katarakta prisutna. Najčešći simptomi katarakte su: bezbolan i postepen gubitak vida, slab vid noću, potreba za jačim osvetljenjem tokom čitanja, duple slike na jednom oku i boje izgledaju isprano ili požutelo. Treba znati da katarakta može biti nasledna tako da je veoma važna porodična istorija, pri čemu se u svakoj sledećoj generaciji katarakta javlja u mladjem dobu. Takodje jako često se javlja kao komplikacija šećerne bolesti kada je neophodno operaciju izvršiti što pre kako bi se mogle pratiti promene na očnom dnu i ukoliko je to neophodno na vreme uraditi laserska intervencija. Lekovi kao što su kortikosteroidi koji se upotrebljavaju kod hroničnih bolesti (uveitisi) mogu izazvati zamućenje zadnjeg dela sočiva. Zračenje i dugoročna izloženost sunčevoj svetlosti su takodje predisponirajući faktori za razvoj katarakte. Centar za vid MAJA Vidimo se

6. U ozbiljne komplikacije operacije katarakte koje mogu ugroziti vid spadaju: zamućenje rožnjače, odvajanje mrežnjače (ablacija retine) do kog dolazi u oko 1% slučajeva, teška unutrašnja krvarenja u oku (1-2 na 1000 slučajeva), infekcija, endoftalmitis (1 na 1000 slučajeva). Takodje su mogući: promena oblika zenice, oštećenje dužice, promena položaja kapaka, nastanak glaukoma, dislokacija intraokularnog sočiva, ili pak bolovi ili druge neprijatne senzacije u oku. U postoperativne komplikacije spadaju i neinfektivne zapaljenske reakcije, kao i otok u žutoj mrlji. Posle nekoliko meseci ili godina od operacije moguće je slabljenje vida vezano za proces stvaranja ožiljka na zadnjoj kapsuli koja drži veštačko sočivo u oku (tzv sekundarna katarakta). Ovaj proces zavisi od sklonosti organizma ka stvaranju ožiljka i reakcije na strano telo koje veštačko sočivo predstavlja. Problem se jednostavno rešava otvaranjem kapsule YAG laserom, za nekoliko minuta i vidna oštrina se obično vraća na nivo postoperativne. Standardna katarakta nije hitna indikacija za operaciju i ona se planira u zavisnosti od stepena oštećenja vida i potreba svakog pojedinačnog pacijenta. Pa ipak, u slučaju dugotrajnog odlaganja moguće je da operacija postane komplikovanija i rizičnija usled stvrdnjavanja i potpunog zamućenja sočiva. Retko se može desiti da zastarela katarakta izazove napad glaukoma ili jako zapaljenje oka što može dovesti do trajnog oštećenja vida. Centar za vid MAJA Vidimo se Rizici zbog odlaganja i odustajanja od operacije katarakte

5. Da li postoji rizik? Nemoguće je pobrojati sve rizike i komplikacije koji se mogu javiti prilikom bilo koje operacije, pa to važi i za operaciju katarakte. Komplikacije tokom operacije katarakte su retke i javljaju se u 1-2% slučajeva. Rešavaju se najčešće kapima ili drugim lekovima, ali nije isključena ni potreba za nekom naknadnom intervencijom ili operacijom. Centar za vid MAJA Vidimo se emulzifikacija zamućenog sočiva ubacivanje intraokularnog sočiva

3. Centar za vid MAJA Vidimo se Koliko brzo će se katarakta razviti zavisi od pojedinca do pojedinca i čak može različitom brzinom da se razvija na dva oka jedne iste osobe. Kod starijih ljudi katarakta se uglavnom razvija postepeno u periodu od nekoliko godina, dok kod mladjih ljudi i ljudi koji boluju od šećerne bolesti, katarakta se razvija veoma brzo. Kako se leči katarakta? Jedini način lečenja katarakte je operacija, tj. uklanjanje zamućenog sočiva i ubacivanje veštačkog sočiva na isto mesto. Operacija se vrši u lokalnoj anesteziji, u potpunosti je bezbolna, radi se pod mikorskopom i zajedno sa davanjem anestezije traje dvadesetak minuta. Postoje dva načina operacije katarakte: 1. Ultrazvučna operacija katarakte sa malim rezom i ugradnjom savitljivog sočiva. Takva vrsta operacije ide sa brzim oporavkom pacijenta jer nema stavljanja konaca. 2. Operacija sa većim rezom gde se ugradjuje tvrdo sočivo i stavlja se 5 konaca koji se za 2-3 meseca sami resorbuju. O vrsti operacije dogovorićete se sa Vašim lekarom. U nekim slučajevima nije moguće ugraditi veštačko sočivo pa će doktor predložiti nošenje naočara ili kontaktnih sočiva. Kojom brzinom se katarakta razvija?

7. Centar za vid MAJA Vidimo se 1. Okupati se i oprati kosu 2. Obući laganiju odeću koja se napred kopča 3. Ne šminkati se 4. Popiti svoje lekove Na dan operacije ostaćete na klinici približno 4 sata, pre operacije ćete dobiti kapi koje vam šire zenicu i lokalnu anesteziju. Sama operacija traje 15 minuta. Nakon operacije oko će Vam biti vezano da bi se sprečila infekcija ili moguća povreda, gazu ne skidati do prve kontrole koja je sutradan. Nakon odmora u prijatnom ambijentu istog dana idete kući. Zapamtite da time nije završeno Vaše lečenje!!! Dalji uspeh zavisi od Vas!!! Prva kontrola je već sutradan. Obavezna je upotreba odgovarajućih kapi i lekova. Druga kontrola je za 7 dana, a o daljim kontrolama dogovarate se sa Vašim lekarom. Ne dirajte oko i obavezno nosite zaštitnu gazu preko oka u toku noći najmanje nedelju dana. Živite normalno, ali ne dižite težak teret, ne savijajte se, ne bavite se sportom, ne radite u nehigijenskim uslovima. Naočare se prepisuju nakon nekoliko nedelja. Kada ćete početi sa poslom zavisi od Vaše profesije i za to je neophodno konsultovati oftalmologa. intraokularno sočivo Šta treba uraditi na dan operacije?

4. Šta se dobija operacijom? Operacija katarakte je jedna od najuspešnijih operacija na ljudskom telu danas. Nakon operacije katarakte najveći procenat pacijenata ima odličnu oštrinu vida i vrlo brzo se vraća svojim normalnim radnim obavezama. Medjutim, ako postoji još neko očno oboljenje, kao što je povišen očni pritisak, oštećenje očnog dna od šećerne bolesti, oštećenje žute mrlje, sama operacija katarakte neće dovesti do idealne vidne oštrine. Postoperativna vidna oštrina Ne zavisi samo od korektno uradjene operacije već i od mnogih drugih faktora, prvenstveno od stanja mrežnjače i očnog živca. Kod nekih pacijenata gusta katarakta sprečava mogućnost uvida u očno dno i dijagnostiku ovih oboljenja. Poseban oprez zahtevaju pacijenti sa aktivnim zapaljenjem oka, visokom kratkovidošću, nekontrolisanim dijabetesom, odmaklim glaukomom, pacijenti koji uzimaju odredjene lekove i oni koji imaju samo jedno funkcionalno oko. Ukoliko pacijent zna za jedan od ovih problema , mora o tome prodiskutovati sa svojim lekarom. Premium IOLs Prilikom operacije katarakte na mesto prirodnog sočiva, koje se uklanja, ugrađuje se veštačko, koje omogućava pacijentima dobar vid na daljinu, ali je za dobar vid na blizinu neophodno nošenje naoačara. Ovakva sočiva se zovu monofokalna i predstavljaju standardna sočiva koja se primenjuju u hirurgiji katarakte. U poslednjih par godina svuda u svetu, pa i na našoj Klinici su u upotrebi Premium sočiva, koja su prilagođena specijalnim potrebama pacijenta. Najčešće korišćena su multifokalna intraokularna sočiva, koja omogućavaju pacijentima dobar vid na daljinu i blizinu. Pored multifokalnih sočiva u Premium IOL spadaju i torična intraokularna sočiva, koja su u upotrebi kod pacijenata sa astigmatizmom. Centar za vid MAJA Vidimo se oko nakon operacije katarakte sa sočivom koje je doživotno u oku

Views

• 904 Total Views